Voorwaarden
AED check-up - AED basic service - AED plus service
Presafe AED Service
Onderhoud en service op locatie
Het afsluiten van een AED servicecontract bij PreSafe bv is mogelijk voor vrijwel alle Automatische Externe Defibrillatoren van de merken: Philips, Defibtech, ZOLL, HeartSine,Mindray en Cardiac Science. Neem bij twijfel contact op met klantenservice van PreSafe bv. De door PreSafe bv aangeboden service richt zich primair op het in bedrijf houden van uw AED zodat deze kan worden ingezet tijdens een noodsituatie.
Bij de AED check-up en het AED servicecontract plus zal een servicemedewerker van PreSafe bv uw AED op locatie controleren op een juiste werking. Hierbij zal de medewerker een inspectierapport opstellen en uw AED voorzien van een keuringssticker. Voor de uitvoering van deze werkzaamheden is het verplicht dat de AED gedurende werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur voor onze servicemedewerker beschikbaar is.
Looptijd contract AED check-up
Service bij storing AED
Indien u heeft gekozen voor de éénmalige AED check-up dan kent deze overeenkomst geen automatische verlenging. De jaarlijkse AED checkup heeft een looptijd van één jaar en wordt automatisch stilzwijgend verlengd. Opzeggen is op ieder moment mogelijk. Er is geen restitutie/ verrekening mogelijk van reeds betaalde jaarlijkse vergoedingen.
Looptijd AED servicecontract basic en plus
Omdat de levering van batterijen en elektroden zijn inbegrepen is voor het AED servicecontract basic en plus een minimale looptijd van 5 jaar van toepassing. Zonder opzegging wordt het contract na deze periode automatisch per jaar stilzwijgend verlengd. Opzeggen is dan op ieder moment mogelijk. Er is geen restitutie/verrekening mogelijk van reeds betaalde jaarlijkse vergoedingen.
Vervanging van onderdelen bij AED check-up
De AED check-up omvat een controle op de staat en werking van uw AED. Onderdelen die moeten worden vervangen worden apart in rekening gebracht. U ontvangt op batterijen, accu’s en elektroden 10% korting. Kiest u voor de jaarlijkse AED check-up, dan ontvangt u ook buiten het controlebezoek om 10% korting op batterijen, accu’s en elektroden.
Vervanging van onderdelen bij AED basic en plus service
Het contract omvat de kosteloze levering van elektroden voor volwassenen wanneer deze wegens overschrijding van de aanbevolen houdbaarheidstermijn preventief vervangen moeten worden. Ook de levering van AED batterijen is inbegrepen wanneer deze volgens het periodieke onderhoudsschema preventief vervangen moeten worden, of eerder indien de AED een servicemelding geeft. De producten zullen bij het servicecontract basic tijdig door een pakketdienst op een door de klant opgegeven adres worden afgeleverd. Bij de AED plus service zal een PreSafe bv servicemedewerker deze producten op locatie bij de klant vervangen.
Service na inzet AED
Een inzet van de AED kunt u melden via de helpdesk op telefoonnummer (0252) 424 715 of via het servicenummer wat u op de AED kunt vinden. Het contract omvat kosteloze levering van maximaal één set elektroden voor volwassenen per twee jaar wanneer deze vervangen dienen te worden nadat de AED is ingezet en er ook melding is gemaakt bij de 112 meldkamer.
Uitlezen AED
Het uitlezen van een AED na een inzet is inbegrepen bij alle contracten met uitzondering van de éénmalige AED check-up. Aangezien het om persoonlijke medische gegevens gaat, geschiedt het uitlezen alléén op schriftelijk verzoek van een behandeld arts. De ECG data zullen ook alléén aan deze arts beschikbaar worden gesteld. PreSafe bv zal zich inspannen zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 24 uur na ontvangst van het verzoek van de arts de gegevens beschikbaar te kunnen stellen.
Bij het afsluiten van de jaarlijkse AED check-up, de AED basic en AED plus service heeft u recht op kosteloze hulp mocht er onverhoopt tussentijds een storing met uw AED optreden.
Als de AED een storingsmelding geeft (statusindicator knippert rood of brand niet, of een alarmsignaal klinkt), dan is het belangrijk zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze helpdesk op telefoonnummer (0252) 424 715 of het servicenummer. Houd u de AED bij de hand. Wij zullen eerst proberen telefonisch een diagnose te stellen en de storing te verhelpen.
Indien de storing niet telefonisch te verhelpen is, spannen wij ons in om binnen 24 uur, gerekend als eerstvolgende werkdag, op locatie een reparatie uit te voeren of een vervangende AED beschikbaar te stellen. U dient zorgvuldig met de vervangende AED om te gaan. De vervangende AED blijft eigendom van PreSafe bv en wordt kosteloos ter beschikking gesteld totdat er uitsluitsel is over de oorzaak van de storing bij de defecte AED.
Reparaties of vervanging ten gevolge van storingen of defecten die vallen onder de normale fabrieksgarantie zullen door PreSafe kosteloos worden afgehandeld. Reparaties en/of vervangingen die niet vallen onder de fabrieksgarantie zijn voor eigen rekening. Wanneer de AED onherstelbaar defect raakt buiten de garantieperiode heeft u het recht op een tijdelijk vervangende AED gedurende een periode van maximaal 3 weken.
Gedurende die periode zullen wij u een aanbieding doen voor een nieuwe AED. Mocht u geen gebruik maken van de aanbieding dan dient de vervangende AED binnen deze periode geretourneerd te worden en eindigt het servicecontract van rechtswege.
Diefstal, vandalisme, schade en mankementen door oneigenlijk gebruik van of aan de AED en accessoires vallen niet onder deze overeenkomst. Wanneer men bij diefstal van de AED een aangifte kan overleggen, eindigt het servicecontact van rechtswege.
Registratie gegevens
Ten behoeve van de dienstverlening worden gegevens van u, de AED en de accessoires in een geautomatiseerd gegevensbestand opgenomen. De gegevens zullen met de hoogst mogelijke zorgvuldigheid worden behandeld. De klant is verantwoordelijk voor het tijdig en juist doorgeven van eventuele wijzigingen. Wijzigingen dienen schriftelijk, bij voorkeur per e-mail: sales@presafe.nl, te worden gemeld. De gegevens zullen nooit aan derden beschikbaar worden gesteld om voor commerciële doeleinden te worden gebruikt.
Overige bepalingen
PreSafe bv is op geen enkele wijze aansprakelijk voor welke schade dan ook als zij onverhoopt niet kan voldoen aan haar inspanningsverplichting. De Algemene Voorwaarden zoals deze zijn gedeponeerd door PreSafe bv zijn onverminderd van toepassing. Deze zenden wij u op verzoek toe, en kunt u raadplegen op onze website (www.presafe.nl). Door aanvaarding van dit servicecontract verklaart u de Algemene Voorwaarden te hebben ontvangen en hiermee in te stemmen. PreSafe behoudt zich het recht voor de voorwaarden van het servicecontract éénzijdig aan te passen of het contract te beëindigen. De klant heeft op dat moment het recht het contract te ontbinden.